Despre Arina

Formă triunghiulară bej
Cerc gri plin
Triunghi inversat bej
Trei săgeți indicatoare în sus
Cerc alb pe fond negru
Pattern grafic negru cu pătrate bej
Femeie în costum turcoaz, zâmbitoare
Model zigzag galben, linii ondulate
Profesor, expert în învățare

Eu sunt Arina și îmi place să învăț.

Și vreau să te învăț și pe tine cum să te simți relaxat atunci când te gândești la A ÎNVĂȚA.  

Am făcut din A ÎNVĂȚA un stil de viață. Și mă simt liberă, relaxată și fericită.

Eu sunt profesor, trainer internațional, autor publicat, coach pentru performanță la examene, practician NLP și hipnoterapeut.

Sunt creatoarea metodei de învățare accelerată “VIS” (vezi, întreabă, simte).

Vrei să te învăț cum să te simți relaxat când înveți ceva nou, nu-i așa?

Arina din Poveste

Pitești, o după-amiază de sâmbătă.

Eram în clasa a VII-a. Eram la birou, în camera mea și mă gândeam că vreau să ies cu fetele la un suc.

Aveam deschisă pe birou culegerea cu probleme de geometrie. Trecuseră deja 30 de minute de când mă apucasem să rezolv probleme și simțeam că nu știu cum să integrez teoria și cum să stabilesc ordinea etapelor de rezolvare.

Asta mă frustra. Și mă gândeam că o să întârzii la sucul planificat cu fetele.

Gândurile mele oscilau între neputința de a rezolva corect până la capăt problemele de geometrie și sucul pe care știam că îl voi rata dacă nu termin în orizontul de timp pe care îl alocasem.

De ce mă simțeam așa de frustrată? Pentru că la limba și literatura română, la limba engleză și la limba și literatura franceză învățatul mergea “brici”. Învățam de drag, foarte ușor și asta îmi dădea încredere, multă încredere în mine. 

Dar nu știam exact ce făceam în mintea mea astfel încât să rezolv atât de repede exercițiile la materiile specifice profilului uman. Mă întrebam: “De ce la engleză pot și la matematică nu îmi iese?”

Atunci și acolo am decis că voi face tot posibilul pentru a găsi o metodă care să ma ajute să învăț rapid și ușor la toate materiile pentru că MINTEA cu care învăț la limba engleză este aceeași cu MINTEA cu care învăț și la celelalte discipline.

Atunci și acolo am hotărât că voi ajuta și alți adolescenți să se bucure de mai mult timp liber pentru prietenii și pasiunile lor, să obțină nota 10 la examene și se bucure de o relație armonioasă cu părinții lor.

Si am găsit metoda! Se numește Metoda de învățare accelerată “VIS” – Vezi, Intreabă, Simte!

Femeie în rochie cu buline ținând un laptop.

Vrei să te învăț și pe tine cum să ai mai mult timp liber învățând cu metoda mea?

Cerc alb pe fond negru
Triunghi alb pe fundal negru
Arina Susan

Metoda mea de învățare accelerată “VIS”

Adolescent: “Nu înțeleg asta!”

Eu: “Ai văzut in mintea ta cum ar arăta? Ți-ai imaginat cum ar arăta?”

Adolescent: “ Nu.

Eu: “Ce culoare are? Este mic sau mare? Este aproape sau departe de tine? Ce face? Ce altceva mai este acolo?”

Adolescent: ”Acum am văzut. Și am înțeles.

Eu: “Pentru că A ÎNȚELEGE = A VEDEA. Deci, închide ochii ca să vezi mai bine!

Acesta este un dialog pe care îl port cu adolescenții ca tine înainte să îi învăț să învețe folosind metoda de învățare accelerată “VIS” pe care am creat-o special pentru tine. Ce înseamnă VIS?

Elevi alergând pe holul școlii
Happy IT teacher talking to her students during computer class at high school.
Studenți discutând în holul universității.

Această metodă este fundamentată pe o serie de studii privind anxietatea de examene, teorii literare, lingvistice, pe dialogul socratic și pe Programarea Neurolingvistică (NLP).

Studiile efectuate în Marea Britanie  de către cercetătorii Putwain & Daly în anul 2014 au examinat relația dintre anxietatea față de examene și performanța academică la elevii din învățământul secundar. Rezultatele acestor studii au arătat că 17% dintre elevii cu niveluri ridicate de anxietate față de examen (cu o diferență semnificativă în funcție de gen: 11% băieți și 23% fete) au avut tendința de a obține note mai scăzute la examene. De asemenea, studiul a indicat că strategiile de gestionare a anxietății pot contribui la îmbunătățirea performanței.

Studiile ulterioare – (Kavanagh et al., 2016; Popa, 2019; Xie, 2018) – efectuate in rândul elevilor australieni, români, americani și chinezi, au arătat că genul nu este un criteriu definitoriu în rândul elevilor care au declarat că suferă de anxietate față de examene.

Teoria literară “Critica Răspunsului Cititorului” la opera literară.

Conform acestei teorii, cititorul, în timp ce citește, reconstruiește conținutul în mintea sa. Astfel, când citește un roman de acțiune, cititorul îți creează imagini mentale care redau acțiunea, aude schimburile de replici și simte că este acolo și trăiește activ întâmplările.

Teoria gramaticii generativ-transformaționale formulată de Noam Chomsky.

Conform acestei teorii lingvistice, limbajul se formeaza pe 2 niveluri: structura de profunzime (subconștientul înzestrează cu un sens sau cu o semnificație o anumită experiență) și structura de suprafață (semnificația este concretizată în cuvinte și propoziții). Între cele două niveluri de construcție a limbajului și respectiv a învățării au loc procese de transformare și de generare de noi cuvinte pe baza unor reguli sau tipare.

Profesora predă curs studenților în clasă.
Elevă scriind pe tablă în clasă

Dialogul socratic.

În antichitate, filosoful Socrate folosea întrebările ca metodă de educare a discipolilor săi. În loc să le predea o lecție așa cum se predă astăzi, acesta își învăța discipolii să construiască întrebări pornind de la subiectul de interes. Aceste întrebări care provocau gândirea erau instrumentul cu care Socrate dirija explorarea discipolilor săi. Apoi, discipolii trăgeau singuri concluzii logice, învățând prin descoperire.

Programarea Neurolingvistică (NLP)

Una din premisele de la care pleacă NLP este că indivizii percep realitatea prin simțuri (văzul, auzul, mirosul, gustul, simtul tactil). Totodată, promovează o serie de tipare de comportamente și de gândire pentru excelență care pot fi modelate (învățate și internalizate) pentru atingerea oricărui obiectiv de învățare.